Ovo su novine u budućem Zakonu o bezbednosti saobraćaja na putevima
koje je predstavio načelnik Uprave saobraćajne policije Nebojša Arsov.
- Upravljanje bezbednošću drumskog saobraćaja na lokalu" rekao da su
predložene izmene posledica "crne statistike, na putevima u Srbiji, gde
čak četvrtina svih poginulih vozača čine mladi od 18 do 30 godina. Iz
tog razloga su pooštreni uslovi u izmenama i dopunama Zakona sa probnom
vozačkom dozvolom, pa će tako oni koji polože za kola posle 19. godine
imati probnu vozačku dozvolu dve godine, dok će oni mlađi od 19 voziti s
probnom dozvolom do 21. godine", kaže Arsov i dodaje da se probna
vozačka dozvola uvodi za sve A i B1 kategorije vozila.Kaže da je Vlada prošle godine usvojila Zakon i dostavila ga Skupštini, te da se čeka sledeće zasedanje kako bi Zakon došao na dnevni red.
Pored toga, mladima će biti zabranjeno da upravljaju vozilima snage preko 80 kilovata, a brzina kojom se kreću je ograničena na 90 procenata od postavljenog ograničenja na putu, odnosno na auto-putu će to biti 110 kilometara na čas, objašnjava Arsov.
- Period u kojem neće smeti da upravljaju vozilom je od 23.00 do 6.00 ujutro i maksimalno tri osobe će smeti da budu u kolima, kaže on uz napomenu da za njih važi nulta tolerancija kada je u pitanju alkohol.
Takođe, objašnjava, povećane su kazne sa pet na 10.000 dinara za mlade vozače koji ne budu koristili kacigu ili pojas, kao i za korišćenje mobilnih telefona tokom vožnje.
Arsov posebno ističe izmenu u budućem zakonu koja će strogo kažnjavati sve one koji drže dete mlađe od 12 godina u krilu tokom vožnje.
Nasilničkom vožnjom smatraće se ako neko vozi 140 tamo gde je ograničenje 50 kilometara na sat, a kazna će u tom slučaju sa 100.000 biti povećana na 120.000 dinara, što važi i u slučaju da vozač odbije da saobraćajcu dâ podatke o vozilu.
- Povrede u saobraćaju su jedan od tri vodeća uzroka smrti u starosnoj grupi od pet do 44 godine u Srbiji. Razvijene zemlje EU su još sedamdesetih godina krenule u razvijanje ideje upravljanja bezbednošću saobraćaja i od te ideje su dosta napredovale, kaže Arsov, uz ocenu da je Srbija još daleko od razvijanja sistema upravljanja bezbednošću saobraćaja.
Statistika pokazuje da je u poslednjih deset godina u Srbiji poginulo oko 6.800 osoba, a prošle godine je 580 ljudi izgubilo život na putevima u našoj zemlji.
Broj teških telesnih povreda u saobraćajnim nezgodama je ogroman, kaže Arsov, oko 39.000 lica je u zadnjih deset godina zadobilo teške telesne povrede.
Veliki broj njih su, kaže, ostali trajni invalidi i posledice saobraćajne nezgode će imati do kraja života.
Нема коментара:
Постави коментар
Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.