среда, 30. мај 2018.

KARNEVALI SPAJAJU LJUDE, A ZAŠTITNI ZNAK SU IM OSMEH I KOSTIM

Svake godine unapređuju se pojedini segmenti kako bi “Belocrkvanski karneval” pratio svetske trendove, tako je proteklog vikenda održana radionica za izradu karnevalskih kostima i pratećih elemenata. Radionicu je vodila Vera Robović magistar turizmoloških nauka iz Beograda kojoj je hobi izrada karnevalskih kostima.
Na radionici su učestvovale srednjoškolke zainteresovane i talentovane u oblasti likovnog izražaja i rada sa tekstilom, kao i dipl. dizajnerke tekstila i profesori likovne kulture. Napravljen je jedan višedelni kostim, devojke su naučile kako od običnog šešira nastaje glamurozan karnevalski, na koje načine mogu da naprave raznovrsne maske, i sve to u izuzetno opuštenoj atmosferi.
Vera Robović, magistar turizmoloških nauka, 22 godine je poslovni sekretar u Institutu za botaniku u Botaničkoj bašti “Jevremovac”, Biološkog fakulteta, Univerziteta u Beogradu. Pored profesionalnog rada život joj je bio ispunjen raznim aktivnostima, hobijima i sportom, a sadašnji najatraktivniji hobi je kreiranje i šivenje kostima za karnevale.
- Ovoliko kreativnosti i entuzijazma nisam očekivala. Veoma sam iznenađena brzinom, jer smo za jedan dan uspele da napravimo gotovo ceo kostim za čiju je izradu inače potrebno sedam dana. Radila sam sa srednjoškolkama, ali i sa vrhunskim krojačicama. Prenela sam im svoje iskustvo u modeliranju venecijanskih kostima i posebno mi je drago što sam ovakav vid saradnje uspostavila upravo sa najstarijim karnevalom u Srbiji. Radujem se i tome što ću biti počasna učesnica Belocrkvanskog karnevala, jer učešće na karnevalima emotivno doživljavam, on obogaćuje moj psihički život, podstiče moju kreativnost, daje mi elan za bavljenjem mojim profesionalnim poslom, rekla je Vera Robović magistar turizmoloških nauka.
Dogovoren je i nastavak saradnje za narednu godinu.
U Beloj Crkvi užurbano se radi, uključene su sve Ustanove kulture, škole, Udruženja građana, volonteri. Radovi na 15 alegorijskih kola – eksponata po kojima je ovaj karneval specifičan, privode se kraju, kao i koreografije, kostimi i maske karnevalskih grupa sa teritorije opštine Bela Crkva. U Internacionalnoj karnevalskoj povorci koja će biti održana 23.juna učestvovaće i karnevalske grupe iz Italije, Slovenije, Hrvatske, Makedonije, Rumunije, po prvi put i iz Crne Gore, a ima najava za dolazak grupa i iz Austrije. U povorci će biti više od 1000 učesnika.

Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.